Search The Web With Google

Custom Search
   




Alfian on Facebook | Create Your Badge

Kisah Pak Guard Genius U*M (atas sebuah pulau)

Makhluk X: Encik, apa kata kalau nak kawal bilangan kereta yang masuk ke dalam kawasan parking asrama, Encik hanya benarkan yang ada sticker sahaja masuk :)

Pak Guard Ha bin Yon: Oh! Kami tak cukup orang la... satu gate kami kena letak 4-5 orang jaga. 1 orang duduk kat luar tengok2 kereta (tengok2 aje), dan lagi 3-4 dok kat dalam makan maggi atau minum susu kedai arab... Mana cukup orang nak usha2 sticker kat kereta orang. Ish awak ni... kerja kami berat tau! Kena nengok2 sticker dan buat roadblock kat jalan2 penting yang mana orang selalu guna utk pegi kerja dengan cepat tapi jadi lambat pasal kami buat roadblock :)

Makluk X: Uit? Hmmmm... Ooo.. k... Ok. Tapi kalau macam tu, sah2 akan ada kereta yang terlepas punya, sebab bila pertukaran shif berlaku (orang makan maggi ganti orang yg tengok2 kereta) mesti ada kereta tanpa stiker yg berjaya menyelinap diri masuk!

Pak Guard Ha bin Yon: Chaits! Tak apaaa... Kita tak kasik CHAN punya! Semua kereta yang tak ada sticker yang berjaya masuk tu, kami SAMAN!!! Yeous... kami samaan je. Tak kasik chan! Walaupun kami tak ada kaitan dengan dewan bandaraya ataupun majlis tertinggi penang, dan walaupun kami tak ada rekod kereta2 yg takde sticker tu (sebab dia orang mmg tak daftar pon utk sticker), kami samaaan je. Padan muka dia orang! HAHAHAHAHAHAHA!!! (Gelak riak takkabur)

Makluk X: Hmmmm.... Nak buat muka konfius ala2 smiley YM pon susah ni. Sebab jawapan Encik ni bodo sangat :) Kereta takde sticker, kok disaman, kan ke buat abis kertas je... lepas tu bukan leh trace pon. Lainla kalau ada connection ngan bandaraya ke apa ke. Ish... Takpe la. Encik ni mmg genius Dooggie Howser MD. Tapi yg versi dalam cerita Harold and Kumar punya la. Dan yang MD tu = Monkey D***head... Ok la Encik. Tak pe la. Selamat Hari Raya!

Pak Guard Ha bin Yon: Eh kejap! Mana sticker awak!!!! Sekarang ni, pejalan kaki pon nak kena ada sticker! Kalau takde... KAMI SAMAAAN!!!!

Begitulah liku2 kehidupan kami pelajar2 di universiti ni, bersama Pak Guard2 yang terpilih la tapi. Felik betul.... Kalau tuan2 dan puan2 nak tahu, yang rekaan semata2 hanyalah dialog pak guard hayon yang terakhir kat atas tu. Yang first two dialogues tu to mmg most of it terjadi! :D
Universiti dah status power... tapi pak guard masih hampeh dan rasa macam kuasa dunia dalam tangan mereka? Okes. Selamat Hari Rayaaa :)

Lepas ni insya-Allaah ada lagi entry2 pasal pak guard yang genius lagi malas :D

13 comments:

&137 4P15 said...

biasa ler tu pyan...mana2 pak guard mmg ada masalah mental punya....kalau yang pandai fikir tu ok ler tapi kalau kita berdepan dengan orang yang fikir kuasa dia tu melebihi segala2nya di situ ler masalah akan timbul. Jangan kata pak guard dalam U je, kat mana2 pun kalau nasib kita tidak baik terjumpa pak guard yang haprak....Mcm aku baru2 ni sampai nak hilang sabo aku bila pak guard main suka2 marah disebabkan pasal parking kereta. Aku punya hangin time tu, di pendekakn citer aku pun main kasar juga ler sebab orang dah tak beradab kena lawan dengan cara tak beradab gak....sib baik ada lia tenangkan aku kalau tak konpem bergaduh....Aku pun g ler jumpa manager dia and bila selesai jer masalah aku, aku berhenti jap dekat pondok guard and tekan horn kuat2 sambil tunjukkan isyarat tangan (bukan isyarat lucah ok...)suruh blah and jari tunjuk kepala sambil sambil menunjukkan isyarat guna otak jangan jadi orang biol muhahahahaha.... LU BOLEH BLAH LAH PAK GUARD BODO!!!!!! Puas hati aku....tu ler kisahnya pak guard yang tak pakai otak kat aku.....

Aku suggestkan kalau ko jumpa pak guard yang terlalu over ko sound jer balik pyan....ko betulkan otak dia jap supaya pandai guna otak hehehehehhe....kalau dia tak puas ati and ajak gaduh ko bagi jer sedas heheheheh (recomended bila dah terdesak hehehehhe)Kalau dia panggil geng dia ko pangil jer anak jantan (azrul) tolong ko heheheheh kalau tak cukup juga ko call jer aku ker sazly ker, farid ker, azri ker nanti kita ajar dia cukup2 hehehhehehe.....

ahj-sd2 said...

erk... meh,anak jantan masuk bagi komen :p mmg semua makhluk students kat asrama kita nie dah berbolo dengan polisi baru pak guard sini...bikin hangin satu badan aje...diaorang nie nak keja senang - jadi pak pacak sambil usha anak dara kuar masuk asrama, TAPI malas nak jaga trafik kereta kuar masuk kawasan asrama... nak kasi senang cerita,diaorang tutup kawasan asrama kepada kereta.. kawasan asrama adalah kawasan larangan utk kereta.. jadinya kami terpaksa berjalan kaki mendaki bukit hanya kerana polisi ajaib pak guard nie...

-bersambung kat blog aku- :p

Ahmad Javanese said...

betui tu :) tapi ni sekali ngan HEP mat. Tu kata minah yg aku tepon tu. aku kesimpulannya dia orang mmg malas tahap cipan tidur mati

&137 4P15 said...

polisi apo daaaa......??? ni nak menyenangkan orang ker nak kasik dera orang ni....Baik tak payah bawa keta kalau parking jauh dari asrama. Kalau aku dah mogok lapar dah depan pejabat pentadbiran hehehehehe.....

Tapi ada baiknya bagi orang2 yang berada dalam tahap obese cam aku, jalan kaki naik bukit boleh kuruskan badan hehehehe. Tapi kalau ada banyak barang kena angkat pastu kena naik bukit pula for sure aku akan mengamuk (walaupun keberkesanan pembakaran lemak lagi baik dengan mengangkat barang sambil naik bukit hehehehe)kalau pak guard tak bagi parking jap sementara turunkan barang . Harap2 takdelah kes2 samapi mcm tu sekali.....

Ahmad Javanese said...

dia sebenonye gini.... dalam sebelum (or was it awal) ramadhaan, ada landslide kat area asrama. tapi area tu mmg jauh dari asrama nye entrance. kalau ko nak tau, asrama kitorang tu ONE WAY ROAD je.... so, lepas dah jadik landslide tu (which was at the other side.. gila jauh dari main road)... dia orang jadi kan TWO way. Tak kisah la :) Sebab dah tau emergency. tambahan lagi, Bahagian asrama yg berlakunya landslide, ditutup utk laluan kenderaan. Understandable and appreciable :)

Tapi dua benda:

1) LAMBAAAT nak mampus nak luluskan tender utk clearkan land slide. sepanjang puasa pon takde pon macam bunyi orang kerja. Tunggu raya kot? Tapi takpe la yang tu...
2) Dah takde parking lot sesuai. So student park la merata2. Tapi takpe... sebab takde orang komplen, dan bas pon buleh masu kuar walaupu kena reverse sana sini.

Tapi skang ni,,,, dari teori aku, dia orang dah malas sebab student parking merata tempat sangat. So utk senangka kerja dia orang yg gemok dan pemalas dan bangang ni... dia orang tarus kasik kereta tak masuk. Alasan dia... takut2 ada kecemasan, n bomba susah nak masuk :( Hmmmm.. aku rasa kalau nak masuk takde masalah... nak kuar pon takde masalah sangat. Ni aku rasa mmg alasan sebab keselamatan, dan HEP PEMALAS nak fikir. Semua nak kerja senang je.

Guard toksah citer aa... mmg kerja duduk je kat pondok dan usha2 keter nye sticker. Kalau awek cun sket, walaupun takde sticker po leh lepas silap2 pasal pak gad bodoh sangat. hua hua hua!

Anwyayz, skarang ni dia orang mmg dah tak kasik masuk keter ke kawasa asrama Restu Saujana Tekun :P Sampai bila? Sampai dia orang settle clearkan landslide tu.. bila nak settle? Ntoh le.. nak settle tender pon dah lebih sebulan.... nak ketuk2 batu n tanah lagi le.... silap2 setahun....

Azwad said...

Ini bukannya Uiniversiti Apex tapi Universiti Apek kot?

Masa aku kat UiTM, Shah Alam pun macam tu. Masalah universiti kat malaysia ni ialah pentadbiran. Akademik bagus macamanapun, pentadbiran macam cibai. Tapi, uni ajar Diploma Pentadbiran Awam, Ijazah Pentadbiran Korporat, Penguruan etc.

Ajar orang je tapi takleh nak tunjuk contoh.

Macamanapun aku terhutang budi kepada bahagian akademik uni aku. Pentadbiran pun tak nak dengar cakap academicians, pasal tu students dan lecturer sama2 kutuk admin! Aku ingat lagi lecturer aku cerita; hari dia bawa Mercedes tanpa sticker, pak guard tak tahan kat gate tapi hari dia bawa proton tanpa sticker juga (sebab bini ;the real boss guna), pak guard tahan pula.

Azwad said...

Kutukan tambahan;

Biasalah, Polis Celup, Rent-A-Cop etc. Tak dapat masuk askar/polis, nak tunjuk hebat kat student.

ahj-sd2 said...

apa kata kita sumbat aje "cockmeat sandwiches" kat mulut guard bodo tue mamat..haha..tapi jgn aa guna sandwich aku,aku nak guna lagi...hua3!!!!guna sandwich "awek" yg duduk sebelah rash dalam bas malam tadi!!!yesssss...baru puas hati....

Ahmad Javanese said...

Azwad: Masalah ni mmg masalah pak gad seantero malaysia aku rasa... :) Dulu aku pernah bawak merc orang lain ke UPM... TARUS KENA TABIK! hehehe. Sticker dah tak valid plak tu :P

AHJ: Hahahaha... silap2 dia orang minat maaat. bahayaaa :P

Afrezal Karim said...

hehe.. jgn lupa.. perdana V6 itam masuk pun.. dorang sure tabik.. takde sticker pun takpe :D

Ahmad Javanese said...

Betul la Riezal :) Men tabik je. Tapi UPM nye guard aku OK lagik. uni sekarang ni je yg sengal sket. nanti akan ku blog kan lagi bila ada masa :D

Sazly Salfarina said...

Dulu aku ade cite-cite nak jadi pak guard. Nasib baik tinggal kenangan je... hohoho.

Ahmad Javanese said...

kok mo jadik pak gad

hehehe. kalau kat uni aku skang ni, syarat utama utk jadik pak gad (dan juga sesetengah orang HEP) ialah mempunyai IQ tahap kambing gurun dan mempunyai kebolehan komunikasi yg sangat mandrom :D

Related Posts with Thumbnails

Thanks for dropping by