Search The Web With Google

Custom Search
   



Alfian on Facebook | Create Your Badge

Parit Haji Ali... or was it Abu...

Hari tu, saya pergi hantar anak ke RUMAH cikgu tadika dia. Since nursery cum tadika dia tutup, maka ustazah si Hana baik hati pulak, sampai sanggup jaga dia kat rumah :)

Ustazah Aishah nama diberi. Muda lagi, dalam lingkungan 20-an. Ke baru habis SPM. Ntoh le, tapi ustazah tu mmg nampak macam muda dan macam bebudak2 lagi... :) Anywayz, saja nak letak gambar2 yang saya snap masa dalam perjalanan.

Maybe kalian selalu dah tengok pemandangan2 ni, tapi rasa2nya jarang di-snap :) Oleh yg demikian, saya tulong la snap kan supaya anda2 semua dapat la nengok perjalanan nak ke rumah Ustazah Aishah :)

Kampung ni, kalau tak silap Parit Haji Ali kot. Ke Haji Abu (terForget). Dekat Simpang Lima, yang saya rasa is still Perak... tapi kalau dah masuk ke Kedah pun saya tak persasan, sebab tempat saya ni kat penjuru 2 negeri! Kedah, Perak dan Penang.

Tapi yang konfirm, nama kampung memang antara dua Haji tu la :D Tera gak haji2 zaman2 dulu ni ek, siap leh takluk parit. Macam kat kampung bini saya gak, tapi kat sana, Raja yang takluk parit :D Parit Raja Darat....

Annywayzzz....


Orait, mari sambung pHd...

Last sekali, sampai lah d rumah Cikgu Aishah. Nombor 44 Kg Parit Haji Ali/Abu :D

16 comments:

dLyn aZmi said...

adakah ini gambar2 untuk membuatkan aku teringat kg halaman terchenta?? arghh.. tidak! kawasan x sama.. cume mengingatkan aku pada durian jek... jambu.. rambutan... tembikai.. buah2 tempatan.. mane nak cari kat sini??

Alfian_Troxion said...

Hahahaha. buleh wahai Dlyn a.k.a Naza :P Kau pergi kat perkampungan melayu otago atau dunedin. kat situ kau akan jumpa batu sakti permata tar tar. Kau perhatikan batu tu betul betul. Nanti lama2, kau akan dapati ianya bersinar. Komdian, akan terpancar cahaya.... cahaya itu akan membawa kau ke kaunter Air Asia di sana, lalu kau beli teket dan kumbali ke mesia. dapat la duriaaan.
kekekeke

jgn mare... cerita dongeng orang tua tua :P

EyesOfNabil said...

oit...mane gamba ustazah tu? aku nak tgk..huehuehuehuehhh

dLyn aZmi said...

hahahah aku nak blk raye thn depan! x kire! muahahahaha...

ye la.. betul kate md nabil.. mane gamba ustazah tu? heheh ko takut nak snap eh hihii

Alfian_Troxion said...

mana leh snap gambo ustazah. nanti bini marah. nanti dia kata aku carik calon bini no 2 plak. uwaaaaaaaaa!!! Tapi takpe. aku tunggu Siti je sekarang ni. hua hua hua!!!

MDH said...

salam.....tengok jer gambar2 dah teringat kat kg....teringat juga masa budak kecik dulu suka mandi sungai....tapi tengok yang pyan snap ni mcm parit besor jer....dah tu airnya mcm teh tarik kat kedai maulana serdang heheheehe.....(pyan ko tumpang mandi sekali ke kat parit tu??? hehehehe....)

anyway good pictures, blh wat hati tenang bila teringat suasana kg.....

Alfian_Troxion said...

mdh, ayor dia jadik teh tarik sebab ada bebudak dah terjun masuk. Dan betui, parit dia agak besar :) Hehehe. Tapi aku tak tumpang mandi la... pasal tak bawak speedo. kueng kueng :P

Tapi kalau takde orang terjun, kaler dia standard la... ala-ala air gambut gitu. :) BTW, sapa kau da mdh? Muhammad Darofidz Hanafi? hehehe. jgn mare... tadi test klik blogger profile, tak keluaq pulak webpage dia.

MDH said...

hahahahha....aku suka buat orang tertanya2....hehehehe biar ler ko terus berteka-teki kuang...kuang...kuang.....

Alfian_Troxion said...

hehehe. apa apa lah :)
anywayz, tq for visiting my blog

selamat raya aji!!!

shazwan said...

Kampung Parit Haji Amin lah sayang.. n kita kat 3 penjuru negeri bukan 2 hehehehe :p

Alfian_Troxion said...

Hahahahaha!!! ok ok. tq my beloved wife. Parit Haji Amin. Ali ngan Abu langsung tak kena. chaitz!!!

Ini pengaruh Azhar (Pok) Ali dan Abu Hurairah la ni.

Alfian_Troxion said...

hampes

aku sudah tau

Muhd Daniel Hafiz

hahahaha! Dah 2 kali ko buat aku berteka teki.

Hmmm... aku je dok komen kat blog sendiri. tak malu tul!

tapi takpe...

Muhd Daniel Hafiz... I will hunt you down X(

MDH said...

muhahahahaha......ingatkan dah tak ingat....so camne phd? sure tak dok masalah besau kan? orang otai multimedia insyallah gerenti lulus phd punya....

Alfian_Troxion said...

ameeen wahai mhd. insya-Allaah, laa ni dah nampak jalan sket. harap2 jalan ni tak la ada banyak sangkut2 sangat. harap2 jumpa bumper je la... tak mau pulak jumpa No-Entry :P

nor said...

waahh....sonotnye budak2 tue berkubang...tingat plak kat jaman kanak2 dlu...sebuk mencari udang kt alur sungai sambil mandi manda...pastu balik kena marah.. hu3

Casa Daneea said...

cantiknya view kampung nie.... tingat lagu dendang perantau... nostalgia btul.....

Related Posts with Thumbnails

Thanks for dropping by