Search The Web With Google

Custom Search
   




Alfian on Facebook | Create Your Badge

RESTU - 9th Floor Penthouse

Akhirnya, saya telah bertemu dengan roomate Jordan saya yang bernama Anas...
Nama penuh dia apa entah... tapi yang saya tahu, nama dia Anas XXXXX Bayan :) Tadi baru jumpa... cerita kat dia yang barang dia tu sebenarnya bukan hantu yg alihkan... tetapi makhluk besar yang berjendul dan berambut skinhead bernama Alfian bin Abdul Halin :) hehehe.

Saya nye bilik ialah dekat Asrama RESTU... dekat area belakang USM. Sewa sebulan RM120. Bilik dia ok la... tak la macam hotel. As a matter of fact, memang jauh panggang dari api. Tapi ok la utk pelajar nak tido dan buat kerja sket sket. Toilet pon Alhamdulillaah, ok jugak. Lif dia pon tak la slow sangat... so nak sampai ke tingkat 9 tu tak mengambil masa yang lama. Lif pon ada 4... so Alhamdulilllaah, semua OK.

Harap2 all will go well.... dengan bilik baru, dan roomate baru. Roomate2 ni dah lama saya tak ada. Last roomate saya, ialah yang saya ada sekarang ni la... isteri terchinta :)

OH! BTW... terima kasih sangat2 kepada isteri terchinta saya Nor Shazwan Mohamed kerana mengambil berat sangat pasal hubby dia nak duduk asrama. Dia carik kan saya comforter n bedsheet set... dia belikan makanan2 jajan utk saya, dan gak mengambil berat pasal benda2 lain yg mungkin saya perlu. I lub U lah DARLING!!!!

Saya sekarang ni, kira weekend husband and weekend father la... sebab saya akan dok kat RESTU ni for the whole working week... n then balik ke rumah bila weekend utk bersama isteri dan anak perempuan tersayang. Kami sekeluarga ada arrangement baru... iaitu:

  • Saya dok kat Penang, dan belajar bersungguh2 ketika weekdays
  • Isteri saya dok kat Nibong Tebal dan belajar bersungguh2
  • Anak saya gi sekolah belah pagi... n then belah petang sampai esok paginya, Ustazah dia akan moonlight sebagai babysitter di rumah sewa saya di sana. Ustazah Aishah akan jadik housemate bini saya ketika saya tiada... utk membantu menjaga Farhanah, kot2 mak dia kena stay back kat lab sampai lewat malam

Basically camtu la arrangement dia. Dan setakat ni, Alhamdulillaah, macam smooth je berjalan. Anak saya pon dah tak banyak karenah, pasal mmg dah kenal ngan Ustazah Aishah dia. Plus, saya dah beli stok CD dan DVD Ultraman... yang mana anak saya suka gila babengggg... Siap saya sekarang terpaksa 'berlawan' dengan dia secara Ultraman setiap kali dia berasa macam nak 'Ultraman' bapak dia :D

Okes. So itu dia entry buat kali ini :D Sekian, Wabillaahi Taufiq Walhidayah, Wassalaam Aleykom Warahmatullaahi Wabarakatuh.

2 comments:

Arin said...

Pasnih, mmg ko kene kaw2 study le ek alpian..cemana le ko berlawan ultraman ngn anak dara ko tuh ek?

Ahmad Javanese said...

Mmg kena kow2 cuba berfikir. takde pe nak study laa ni. kena try generate idea yg ponin tu. tapi takpe :D insya-Allaah buleh.

Anak dara aku aktip ooo. dia karate nye aku. aku rasa dia lajar kat sekolah aa... plus dari dvd otromen tu sendirik :)

Related Posts with Thumbnails

Thanks for dropping by