Search The Web With Google

Custom Search
   




Alfian on Facebook | Create Your Badge

Naik bot ke Pulau Aman

Ini post pasal Pulau Aman lagi. Actually, sebelum ke Pulau Aman tu sendiri, kami akan melalui jeti dan menunggu bot utk ke pulau. Bot yang bertugas utk membawa para pelancong (dan juga penduduk pulau yg takde bot sendiri agaknya) patutnya akan datang 1 jam sekali. Tapi, yang saya nampak... memang macam based on 'demand'. Kalau ramai orang tunggu kat jeti, maka bot pun akan datang. Tambang dia? RM3 utk trip pergi-balik for an adult. Oleh yg demikian, saya di charge RM6 utk saya n insteri. Nadiah Farhanah, Alhamdulillaah, dia orang tak chas, pasal bebudak cilik lagi :D

Boat trip tu memang betul2 dinanti2kan oleh cik Nadiah kita. Siap mention bebanyak kali lagi dia nak naik bot. Lepas tu pulak, ada satu chinese family ni (ada dalam salah satu gambar kat bawah) terkejut dengan gelagat Nadiah, di mana beliau telah melompat turun dari bot ke atas jeti di sebelah Pulau Aman. Mak bapak cik Nadiah pon terkejut sekali, sebab dari bot ke jeti tu, ada la dalam 3 kaki (kot?). Hehehehe. Jadik, sekarang saya tau yang anak pompuan saya ni ada tokoh utk jadik jaguh lompat tinggi kebangsaan dan antarabangsa suatu hari kelak.
(Ni nak kena fikir siap2 ni baju atlit yg tak terlalu ketat dan menutup aurat. Hehehehe. Sebab kat olimpik kan ke dia orang selalu pakai yang ala2 swimming suit tu je :P)

Anywayz, below adalah beberapa gambar yang sempat saya snap... dari sebelum naik bot (kat jeti), di atas bot, dan juga beberapa gambar di pulau :)

Okes :) Harap2 enjoy nengok gambar :D

Assalaam aleykom WBT dan Salaaam Sejahtera.

Tengah tak sabar nak naik bot
Posing2 Bergambar dengan friendly chinese family
Pandangan jauh Pulau Aman
Seronot naik bot
Pemancing2 yg menuju ke "jeti pemancing"
Jeti pemancing
Makhluk2 pemancing
Pandangan jauh "jeti pemancing"
"jeti pemancing" lagi
Gambar seronot naik bot lagi (camne leh terpaste kat sini pulak... tak ikut urutan...sorry :D)
Gambar seronot naik bot lagi (camne leh terpaste kat sini pulak... tak ikut urutan...sorry ke-2 :D)
Gambar seronot naik bot lagi (camne leh terpaste kat sini pulak... tak ikut urutan...sorry ke-3 :D)
"jeti pemancing" dari jauh
Menggunakan kemra water proof utk amik gambar
Sekolah Kebangsaan Pulau Aman
Gambar2 bot parking
Laluan ke laut melalui dua pulau
Perkampungan Pulau Aman

6 comments:

~ayoi~ said...

Saudara Alfian: Adakah Pulau Aman ini, aman dan damai? Apakah tarikan lain selain daripada memancing apabila ke Pulau Aman? Mana lagi jauh kalau nak pegi Pulau Pandan?

Ahmad Javanese said...

Pulau Pandan jauh kat tengah nun. lagi jauh kot. hehehehe.

Kat Pulau Aman ni, aku tak tau la apa tarikan dia sangat. Basically, its a pulau yang ada satu perkampungan yang comel. Lepas tu ada orang jual belacan. Lepas tu ada satu telaga EMAS ni yang insya-Allaah aku akan BLOG kan tak lama lagi.

Other than memancing... ntoh... aku pon tak survey abis... saja2 pergi nak hilangkan stress bersama keluarga :)

Takpe, insya-Allaah nanti aku survey lagi n kasik tau kau. okes? :D

Unknown said...

Hi Pian!
This is Tutty...ex-ppp, ex-tulsa, ohio state bla..bla..dah besaq anak hang,lebih kurang umur anak akulah, Nadhirah dah 3 tahun 3 bulan. farhanah nak dapat adik lagi ka? Say salam to Shazwan, and hugs and kisses for Farhanah from auntie Tutty in Los Angeles, California.

Ahmad Javanese said...

Cik Puang Tutty Iliana (betui ke aku eja ni?) insya-Allaah akan aku sempaikan salaam and also hugs and kisses to me daughter :)

Sampai gak ko ke blog aku yg ntah apa apa ntah ni ek? Hehehehe. Okes. aku nak g nengok profile kau sekarang....

bersediaaa... Wuussssss!!!!

Lia Sakinah said...

Alpyan...aku wes sui ora delok blog mu. Tibaan ne wes okeh kue 'update'. Hahaha... seronok tgk ko anak beranak bercuti. Eh, nadiah dh nk dpt adik ke? Mcm tgh pregnant je wife ko...klu betul, bagus2...selain produktif membuat research, x salah klu produktif juga mengembangkan family...hehehe...Kem salam karo bojo mu...

Ahmad Javanese said...

hehehehe. aku pun saikey sui orah update blog wahai Malia. bz bangat....

Wife aku tak pregnant. Baju tu je kot... hehehehe. Setakat ni mmg mau kasik abis PhD dulu baru kasik produksi kembali aktif. insya-Allaah kalau ada rozqi, bertambah la family sang Alfian dan Nor Shazwan.

insya-Allaah akan ku kerem salam kan. :D

Related Posts with Thumbnails

Thanks for dropping by