Search The Web With Google

Custom Search
   




Alfian on Facebook | Create Your Badge

Gym USM

Alhamdulillaahirobbil aalameen :) Tadi saya berjaya jugak menarik buntut saya yang berat ini utk ke gym. Tidak seperti dulu dulu kala... di mana saya memilih utk start gym with cardio session, kali ni saya start ngan weight lifting session :) Cardio kita reserve utk hari lain :)


Result dia... a very2 fun and happy workout :) sebab takde terpikir2 nak kena lari for 20-30 mins while maintaining a 'fat-burning' heart rate :P

Saya nak ikut nasihat kawan saya yang sekarang dah jadik jagoan triathlon, dan juga yang dulunya saorang yang gemok macam Bab... hehehehe. Tapi sekarang dah fit macam Rabuan Pitt masa peak time dia. Basically, kawan saya ni suruh enjoy what Ure doing... And since saya mmg lagik suka angkat besi dari pi lari2 atau naik beskal setempat... maka saya pun decide baik angkat itu besi2 ye dok :)... WALAUBAGAIMANAPON!!! The cardio will have to come in... sebab kalau tak kang, lemak akan susah dibakar... dan saya akan kumbali jadi badan macam Ba Alip yang kita tau tidka cantik. :D

Anywayz... GYM USM pulak... fulamak... Baru renovate dan baru upgrade mesin2 dia. NAUTILUS lagik tuuu brand dia :) Lepas tu pulak, ada sorang mamat ni bernama JEGA (mmg qualified trainer) yang jaga. Tak macam gym2 yang saya pernah nengok di UPM dan UKM... takde qualified person jaga... Hanya makcik2 dan pakcik2 PA dan cleaners yang jaga. Oleh yg demikian, mmg equipment tak termaintain sehingga koyak rabak dan hancur berkecai sesetengahnya.

Annnywayz... maybe satu hari nanti cantik balik la kot gym UPM dan UKM tu. Harap2nya insya-Allaaah.

Okes. Esok saya nak pergi kardio pulak... maybe lari2 kat trek USM (RAJINKANLAH DIRI ANDA WAHAI TROXION!!!!). Since gym USM hanya MONDAYS, WEDNESDAYS and FRIDAYS jer laki2 leh masuk... hari2 lain khas utk awekz2 sahaja, tak kira tua atau muda :)

Oraitey... mari kita sambung PhD kita balik. Assalaaam aleykom!!!

2 comments:

ahj-sd2 said...

mamat..
aku tumpang suka daa..
haha..da alang alang hampir setiap hari aku kat sini,ada baiknya aku kasi naik otot-otot aku nie balik..isnin,rabu,jumaat sahaja ka..haha,macam kelas kuliah kat UPM daa IRJ..

tapi ko biasa pi kul bape mamat?..nanti kita setting sama sama..aku bawak sepersalinan sekali.. :)

Jawa Troxion 2 said...

aku selalu g kul 9 daa maat. ko kena datang kui 6 pagi aa dari N Tebal. hehehehehe.

Tapi takpe... kalau leh buat kul 9 mari join bersama samaaa :) esok satu lagi sesi lower body n back muscles :)

Related Posts with Thumbnails

Thanks for dropping by