Search The Web With Google

Custom Search
   




Alfian on Facebook | Create Your Badge

Charging my "smoke"

The world we live in now... even "smokes" you can charge also... As you can see, the lights are still red, so I have to wait until it turns green to start vaping. But itu pun kalau mau :) Most of the time, Alhamdulillaah... buleh tahan. Haven't lit an 'analogue' ciggie for almost 2-weeks now. Hope I can slowly wean myself into breathing normal air one day... insyaAllaah :D Will blog more about this in the future... Salaam aleykom...

Smoker Haven E-Cigarette Portable Charger Case... This is the only 'nicer' brand that I can find in Malaysia :)



6 comments:

arin said...

nanti bagi review lagi. as in price, mana boleh di beli etc.
azwar nak beli yg apa nyah pil tuh hari but aku rasa tak confident je ngn outcome nya. beli memahai sekali tak menjadi.
tq.

Nabil said...

ko isap tu dia kuar ape?

Ahmad Javanese said...

Arin: aku pon tak tau keberkesanan benda ni. tapi based on pemahaman aku, mmg kurang harmful dari rokok betul la. buleh pergi ke website dia www.smokerhaven.com ... kat situ ada tempat2 nak beli. tapi sebelum buat keputusan... research bebetul dulu la. sbb ada je orang cakap pasal cons dia.... dan kadang2, aku rasa mcm 'scare tactics' .... btw... dia orang ada forum ... google je e cigarette forum... kuar la kot :D harga2 sume ada kat website tu la. kekekeke.

Nail: Water vapor yg ada low level nicotine dan bahan2 kimia lain yang kurang merbahaya. kekekekekek

yaya|azura said...

ko pon perokok tegar ye alpian, samalah ngan encik suami aku. dia dah try kunyah2 chewing gum yang utk berhenti rokok tapi tak jalan daaa.... skrg ni dalam usaha dia utk kurangkan merokok, he opted for 'light' punya taste. cheh! sama aje laa!
kalau tak silap aku e-ciggie ni dalam 2-3ratus gak kan?

Ahmad Javanese said...

Yaya Azura Padzoldad: Betui tu... aku punya aku beli yg Compact version (pon dah ok aku rasa)... RM290.. It needs getting used to tho, pasal memula isap mmg rasa macam uuweekk. hehehe. tapi lama2 bila dah tau camne isap ok gak la :)

Aku cheweing2 gum n patch2 sume tu... kalau utk aku kira counter productive. Pasal aku pernah tepon support line, dia kata kalau mcm aku (less than 10 per day)... kalau bantai nikotin products yg dosage tinggi camtu, kang lagik aku ketagih nikotin.

Tu pasal aku try menda ni, yg ada 0mg nicotin option. walupun aku tak dikira perokok tegar, tapi keinginan nak isap tu ada gak. Skg dah makin naik, dalam 8-9 batang sehari (sket lagi nak 10 :P). TU pasal aku try benda ni, harap2 Tuhan tunjuk jalan kasik aku renti terus even dari pakai E Cigg :D

Tapi takpe. apa2 pon dia mmg lagi banyak2 kali kurang berbahaya dari rokok biasa, pasal x berlaku pembakaran * actually yg pembakaran tu yg nyebabkan banyak chemical ter -release,,,, dan gak tar dan sebgainya. Benda ni water vapor + nicotine n propelyn glycol (tak silap aKu)> so katanya la... x berbahaya.

anyway, we wait n see.

chaits, komen aku ni mcm blog entry pulak. HAHAHAHAHA!

Oyis said...

wui.. komen aku x kuar la, aku post smlm. amarah ini. tp x pe, ko dah jwb pon. aku tnya apa rasa dia n dia function camne je

Related Posts with Thumbnails

Thanks for dropping by